Het harde leven is weer begonnen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Het harde leven is weer begonnen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Het harde leven is weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Februari 2013 | Spanje, Málaga

In Nederland wist ik al dat ik het leuk zou vinden om in Spanje ook aan het werk te gaan. Om meer ervaring op te doen, nieuwe mensen te leren kennen, mijn Spaans te verbeteren, maar natuurlijk ook een zakcentje te verdienen. Ik moest hiervoor natuurlijk goed genoeg Spaans voor spreken en wist daarom ook dat ik niet meteen een baantje zou gaan vinden. Na 4 maanden ben ik een paar restaurantjes langsgegaan om te vragen of ze nog iemand zochten voor in de bediening en uiteindelijk kwam ik uit bij Esquina '70. Het zijn 2 broers die dit restaurant runnen, ontzettend aardige mannen, die het ook erg leuk vinden om met mij mijn Spaans te oefenen. Het restaurant ligt aan het strand op 5 minuten lopen vanaf mijn huis, ideaal dus! Omdat het strand direct aan het strand ligt draait het vooral om het terras, binnen is het erg klein en staan er niet meer dan 3 tafeltjes. Ik ga er werken voor de weekenden en ik ben vorig weekend begonnen. Het was op zondag gelijk hartstikke druk en heb ik 6,5 uur lang keihard gewerkt. Ik vind het nog wel lastig om in het Spaans te bedienen, omdat veel mensen bijvoorbeeld vragen naar eten of drinken, waar ik nog nooit van heb gehoord, maar het gaat elk uur weer iets beter.

Ook ben ik vorige week begonnen met het leren van M&O. Mijn doel van mijn avontuur is bereikt: ik ben eruit welke studie ik wil gaan doen. Ik heb me ingeschreven voor de studie International Hotel Management op de NHTV in Breda. Om toegalaten te worden moet ik een M&O examen maken en daar moet ik hier dus keihard voor leren. Pittig..

  • 19 Februari 2013 - 19:54

    Tjitty:

    Al weer een berichtje die een oma geweldig vindt. Een baan vinden in een land waar als je de media mag geloven heel veel werklozen zijn heb jij een baantje gevonden fijn hoor. Voor M&O moet je blokken dus is het wat minder feesten denk ik. Oma is zo trots op je. gr.oma van der plas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 26466

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: