Carnvallen in Cadiz - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Carnvallen in Cadiz - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Carnvallen in Cadiz

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Februari 2013 | Spanje, Málaga

Gistermiddag 4 uur vertrok ik met de organisatie Studycool, wat Spanjaarden en met een groep vrienden van EF in een bus naar Cadiz. Mensen vanuit heel Spanje komen naar deze stad om daar carnaval te vieren, zo ook wij. Na een rit van 3 uur waren we dan eindelijk in Cadiz. Het was er één grote chaos, alleen maar mensen, overal waar je keek. Het was wel heel gaaf om mee te maken. Iedereen was verkleed in de meest gekke, leukste en mooiste costuums. Alle mensen verzamelen zich op het plein rondom de cathedral om vervolgens daar met vrienden te gaan eten en vooral heel veel te drinken, lol te maken, te zingen en te dansen. We hebben een tijd op het plein rondgehangen en hebben daarna een barretje opgezocht. Samen met Esmay ben ik de stad nog een beetje gaan verkennen, we waren ondertussen de groep kwijtgeraakt. We hebben gelopen door de vele kleine straatjes en tussen de mooie gebouwen van Cadiz en ook vooral de costuums bewonderd van de mensen. Later kwamen we de andere toevallig tegen het lijf gelopen en zijn we met zijn alle in een kringetje gaan zitten op straat, zoals alle anderen dat ook deden. Rond een uur of 2 zijn we naar een discotheek gegaan en hebben daar tot in de late uurtjes gedanst, omdat de bus pas om 6 uur weer zou vertrekken richting Malaga. Ondanks dat ik er wel meer van had verwacht, heb ik alsnog een hele leuke avond gehad. Als ik nog een keer zou gaan in mijn leven, wat hoogstwaarschijnlijk niet zo is, had ik de avond anders ingevuld en was ik langer feest wezen vieren op het plein, maar dat is vaak achteraf in een stad die je niet kent en niet weet wat je moet verwachten. Uiteindelijk stapte ik dan om 10 uur 's ochtends mijn bedje in en heb ik nog lekker een paar uurtjes kunnen slapen.. en kan ik nu terugkijken op een hele leuke avond!

Even wat anders, vorige week ben ik zo dom geweest mijn portemonnee op de bar in een club, Sala Wengé, te laten liggen en is deze vervolgens gestolen. Mijn portemonnee met natuurlijk geld, al mijn kaartjes, maar ook mijn mobiel en sleutel mét adres erin. Totaal in paniek dat ik mijn spullen nooit meer terug zou zien, iemand mijn huis binnen kon lopen en al het geld van mijn bankpassen kon roven werd mijn portemonnee later teruggevonden. De straatschoonmakers hadden mijn portemonnee zien liggen in de hoek van een straat. Ik had het geluk dat mijn pasfoto er in zat en ik zo dus het bewijs had dat het daadwerkelijk mijn portemonnee was. Maar nóg meer geluk had ik dat álles nog in mijn portemonnee zat, al mijn bankpasjes, rijbewijs, ID en meer en ook mijn sleutel. Naja, bijna alles dan.. mijn Iphone is er uitgeroofd en natuurlijk het contante geld.
De volgende dag heb ik meteen aangifte gedaan. Daar zat ik dan stoer in m'n eentje in een Spaans politiebureau met twee (chagrijnige) agenten in het Spaans een aangifte te doen.

Volgende week hoop ik op een beetje meer slaap. 2 keer in een week een nachtje door, is toch wat te veel gevraagd voor mijn lichaam.. Welterusten!

  • 17 Februari 2013 - 17:44

    Tjitty:

    Dat is schrikken zeg, al je spulletjes gestolen. Gelukkig dat je je pasjes weer terug hebt. Alweer een ervaring rijker, ook wat je reisje naar Cadiz betreft. Lieverd heel veel plezier nog. Als jij 17 maart thuiskomt ben ik denk ik nog in Frankrijk, bij Oom Hans. Veel liefs van oma van der Plas

  • 17 Februari 2013 - 18:30

    Willeke:

    feestbeest!!!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 26494

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: