Dag winter.. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Dag winter.. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Dag winter..

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Januari 2013 | Spanje, Málaga

Langzaam word de temperatuur steeds warmer en begint de zon zich steeds vaker te laten zien en ook feller te schijnen. Je ziet langzaam de straten weer voller worden. Mensen komen hun huizen uit en zoeken de terrasjes op. Ook ik heb ben deze week van terras naar terras gegaan en heb daar urenlang genoten in de zon en uit de wind. Genieten. Niet gek dat ik dan ook al een lekker kleurtje begin te krijgen! Laat de zomer maar komen.

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een sollicitatiegesprek gehad en alsof het niks is natuurlijk in het Spaans. Het is voor mij ongelofelijk dat ik hier 4 maanden geleden kwam en niets meer kon zeggen dan Hola en Adios en nu hele gesprekken kan voeren met Spanjaarden, dat ik hen kan verstaan en vooral dat ze mij begrijpen.

Deze week heb ik ook na 2 jaar weer een tennisles gehad en ga weer heerlijk 1 keer in de week beginnen met tennissen, heerlijk in de zon en aan zee. Samen met Filip Sem, Samuel Baarspul en Esmay Strijaards ben ik de tennisbaan opgegaan, ook voor hen was het alweer een paar jaar geleden dat ze voor het laatst getennist hadden, het was dus even wennen voor ons allemaal. Ik vond het heerlijk om weer te tennissen, maar ik moet nog even oefenen, wil ik weer zo kunnen tennissen zoals vroeger.

Ook werd het wel weer is tijd voor een culturele activiteit, daarom heb ik samen met Esmay de Plaza de Toros van Malaga bezocht (de stierenarena). De vechters waren aan het trainen, het was leuk om te zien hoe zij zich voorbereiden op de stieren gevechten. De arena van Malaga is toch wel even iets groter, mooier en indrukwekkender dan de arena waar ik de stierenvechten heb bezocht in Mijas, dat was slechts een kleine arena.

Ook heb ik geleerd hoe je de echte Spaanse Paella moet maken. In plaats van woordjes en grammatica te leren, hebben we met de klas paella gemaakt en gegeten. Nooit geweten dat paella ook lekker kan zijn!


  • 28 Januari 2013 - 20:18

    Willeke:

    Lieverd!

    We zijn jaloers en vooral op dat bruine tintje!
    Wij zien hier allemaal nog zo wit.
    Geniet van de zon schat!
    Dikke kus mama

  • 29 Januari 2013 - 12:48

    Tj.v.d.Plas:

    Wat weer een leuk verslag ook goed geschreven. Ga je een baantje zoeken of moest je solliciteren gewoon in de klas. Paella maken wat ben je een knapperd. Leer je gelijk de juiste ingredienten gebruiken. Kun je mij misschien wel leren. Heb je op je oude school ook een leraar gehad die Timmermans heette? Zijn vrouw vroeg aan mij of Lieke nog naar Spanje was gegaan, ze vond het erg flink. Nog heel veel leerplezier en vermaak je maar, dat zit wel goed heb ik de indruk. Veel liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 26516

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: