Vele tripjes - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Vele tripjes - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Vele tripjes

Blijf op de hoogte en volg Lieke

10 December 2012 | Spanje, Málaga

Ik heb er hier al weer bijna 3 maanden op zitten, maar ik herinner mijn eerste week nog als de dag van gister. Over 3 dagen zit ik al weer heerlijk even thuis op de bank en heb ik lekker 3 weken vakantie. Een vakantie vol gezelligheid!

Op zaterdag 17 november werd ik wakker van de keiharde regen die tegen mijn raam aan tikten en het onweer. Het weer was zo slecht dat Malaga was overstroomd. Nog nooit had ik zoiets mee gemaakt, de stad was een complete chaos, mensen gingen in kano's door de straten en de rivier hier even verderop die al jaren droog staat, was van de een op de andere dag opeens enorm wild. Toen het was opgehouden met regenen hadden de mensen gelukkig snel de boel weer onder controle en was het weer mogelijk om normaal over straat te lopen. De rivier stroomt alleen nog steeds.

Op 30 november vroeg in de morgen ben ik vertrokken naar Madrid. Een schoolreisje naar de hoofdstad van Spanje, waar we 2 nachtjes zouden verblijven en de EF studenten van Madrid zouden ontmoeten. Ik heb veel dingen gezien en gedaan. Zo ben ik naar het museum del Prado geweest, heb ik de Almudena kathedraal en het koninklijk Paleis bezocht, heb ik rondgelopen in het mooie Buen Retiro park en heb ik natuurlijk gefeest. Het was zeker een geslaagd weekend!

Op donderdag 6 december had ik een dagje vrij, omdat er in Spanje een feest werd gevierd. Ik heb toen met een aantal andere EF studenten Ronda bezocht. Ronda was een erg mooi dorpje met prachtig uitzicht op de bergen.

Vandaag heb ik naar een corrida de toros gekeken in Mijas. Na de zoveelste lange zit in een bus kwamen we uiteindelijk bij de arena aan waar de stierenvechten zouden plaats gaan vinden. We hebben naar 3 stiertjes gekeken, de arme beesten waren zeker nog geen 2 jaar oud. Hoewel wij als toeristen zaten te gillen, waren de Spanjaarden aan het juichen en aan het wapperen met witte doekjes als de stier er flink van langs kreeg. De stierenvechters waren allen mooi gekleed en maakte er een hele show van, wat gaaf was om te zien. Maar als de stier eenmaal werd afgemaakt voor je ogen, durfde ik toch niet te kijken. Nadat de stier werd gedood, sneed men de oren af en gooide deze het publiek in. De stierenvechters werden de hemel in geprezen. Gaaf het meegemaakt te hebben voor 1 keer in mijn leven, maar een 2e keer zit er niet in.. Niet te vergelijken trouwens met de 2 eerdere stierenvechten waar ik ben geweest, daar werd het beest namelijk niet vermoord.

En natuurlijk niet te vergeten, het is bijna kerst! De school is al mooi versierd in kerst thema en samen met Lotte Houmes en Joukje Cats heb ik in het centrum voor de mooie grote verlichte kerstboom uitgebreid gedanst en kerst liedjes gezongen. Een herinnering die ik nooit meer ga vergeten!

Ook heb ik de afgelopen 2 weken 2 goede vriendinnen uit moeten zwaaien Marleen Theuns en Joukje Cats, gelukkig wonen jullie in ons kikkerlandje en kunnen we gezellig nog is afspreken!

Nu ben ik langzaam de dagen aan het aftellen, want ik kijk er toch wel naar uit om weer even heerlijk thuis te zijn bij mijn vrienden en familie.

  • 10 December 2012 - 09:13

    Menno:

    He Liekie,

    Wat maak je toch een hoop mee. Iedereen zal jaloers zijn, althans ik wel! Tot donderdag, dan gaan wij weer 3 weekjes voor je zorgen.

    Kus papa

  • 10 December 2012 - 09:42

    Willeke:

    hi schat,

    Heerlijk om je donderdag weer te zien!
    x

  • 10 December 2012 - 13:18

    Tjitty Van Der Plas:

    Gezellig verslag is het weer zeg. In Ronda zijn opa en ik ook geweest, toen we een rondreis door Spanje ern Portugal maakten. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk uit naar donderdag liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 26512

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: