THUIS! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lieke Plas - WaarBenJij.nu THUIS! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

THUIS!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Juni 2013 | Nederland, Nederland

Ik heb het gedaan, ik heb 9 maanden gestudeerd in Spanje!!! Wauw. De maanden zijn werkelijk waar omgevlogen en het voelt als de dag van gisteren dat ik het aanmeldformulier aan het schrijven was voor deze reis. Ik heb het jaar van mijn leven gehad en had dit nooit willen missen. Ik heb zo veel geleerd, over Spanje, de cultuur en natuurlijk de taal, maar ook over het leven zelf. Ik weet hoe het is om op je zelf te wonen en voor je zelf te zorgen, dat heeft me een stuk zelfstandiger gemaakt. Ik heb zoveel lieve mensen ontmoet, met wie ik zeker in contact zal blijven. Ik kan niet wachten om hen allemaal weer te zien en herinneringen op te halen.

Natuurlijk waren er ook dagen waarop het even tegen zat en ik naar huis verlangde, maar dat is ook goed geweest. Ik denk dat deze reis mij positief heeft veranderd. Ik waardeer thuis nu veel meer en ben een stuk relaxter geworden en zo zijn er nog meer dingen.

Op mijn laatste avond in Spanje had ik mijn graduation-party. Ik heb mijn certificaat gekregen en afscheid moeten nemen van iedereen. Het was een gezellige avond, maar ook emotioneel.

Vrijdagmiddag stonden mijn ouders, zusje en Rutger met een mooie bos rozen me op te wachten op het vliegveld en thuis had ik mijn vriendinnen en mijn oma's uitgenodigd om gezellig te komen borrelen en bij te kletsen. Mijn ouders hadden het huis leuk versierd met vlaggetjes, foto's en de Spaanse en Nederlandse vlag en hadden een heerlijke welkom-thuis-taart gekocht. Ik voelde me meteen weer helemaal thuis en het voelde niet alsof ik ben weggeweest.

No solo estaba disfrutando la vida en España, también he aprendido la lengua. Ahora sé hablar español muy bien y por eso puedo escribir este blog en español. España era un sueno buenísimo y quiero volver a Málaga pronto. Gracias por todo, nunca voy a olvidar mi viaje.

  • 03 Juni 2013 - 16:41

    Willeke:

    We zijn blij dat je er weer bent hoor schat!

  • 11 Juli 2013 - 22:42

    Emily Somers:

    Hoi Lieke,

    M'n dochter Emily (wordt 17 jaar op 23 juli) vertrekt naar Malaga heel de maand augustus om Spaans te leren tezamen met 2 vriendinnen en 2 vrienden. Ze zou graag in augustus ook trainen voor haar hockey daar ze hockey speelt in Brugge en de competitie begint op 7 september zodat ze niet teveel achterstand heeft.

    Kan jij haar helpen aan contacten en/of een adres in Malaga aub ?

    groeten,
    Luc Somers (papa Emily)

    GSM EMILY +32471662838
    GSM LUC +32494511238

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 3023
Totaal aantal bezoekers 26411

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: