Examens - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Examens - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Examens

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Mei 2013 | Spanje, Málaga

In de laatste week is het gelukt, mijn doel is bereikt: ik zit in niveau B2!

Voor de eindtoets had ik een percentage van 89%, dus ik ben dik over naar het volgende niveau. Maar aangezien het mijn laatste week is, het weer steeds lekkerder wordt en ik een hoog percentage aanwezigheid heb, betwijfel ik of ik ook veel lessen als B2-studente mee ga maken.

Ook had ik het D.E.L.E examen dit weekend. Bloednerveus zat ik in de taxi naar de school waar het examen plaats zou vinden. Gister had ik het praat-gedeelte. Ik werd in een kamertje gezet en moest 2 strookjes kiezen, waar de onderwerpen op stonden waarover ik moest gaan praten. Toevallig trok ik 2 keer het onderwerp over de bioscoop, een gelukje! Ik had 10 minuten de tijd om me voor te bereiden, maar naar mijn gevoel werd ik na 5 minuten al opgehaald. Ik werd naar een andere kamer gebracht (nog altijd bloednerveus) waar 2 vrouwelijke examinatoren op mij zaten te wachten. Ze liet me vaak niet uitpraten en toonde weinig begrip, alles moest vooral erg snel. Echt een gezellig gesprekje was het dus niet. Al had ik daarvoor nog zo goed geoefend met mijn taxichauffeur en gezellig in het Spaans gebabbeld, op het examen kwam het er niet uit op de manier die ik had gewild. Hopen dat mijn examinatoren het beter vonden klinken dan ikzelf! Vandaag had ik het overige gedeelte: schrijven, lezen, luisteren en grammatica. Hier heb ik een goed gevoel over! Het is alleen balen dat je voor elk onderdeel 70% goed moet hebben en dus niet kan compenseren..

En hiephoi, mijn kamergenoot is er van door. Het laatste weekje dus lekker mijn eigen kamertje voor mezelf. Daar heb ik lang naar uitgekeken!

  • 25 Mei 2013 - 15:05

    Menno:

    Gefeliciteerd meid, knap gedaan!

    Lekker nog een weekje vakantie vieren zou ik zeggen.

    We zien er naar uit om je volgende week weer thuis te hebben.

  • 27 Mei 2013 - 23:33

    Anja De Boer:

    Hi lieke, wat vliegt de tijd! Het zit er alweer bijna op en dat jij Spaans spreekt daar twijfel ik geen moment aan ;-)) jij red je in alle talen weet ik uit ervaring. Tot gauw meid. Liefs Anja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 26414

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: