Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Tarifa

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Mei 2013 | Spanje, Tarifa

Inmiddels zijn mijn laatste 2 weken aangebroken. Mijn vlucht is geboekt, ik moet langzaam gaan nadenken hoe ik mijn koffers ooit wil inpakken, ik moet me gaan voorbereiden op de examens en ik moet de dingen gaan doen die ik nog wil doen.

Omdat ik van velen heb gehoord dat je Tarifa gezien moet hebben, ben ik dit weekend met vriendinnen naar Tarifa geweest. Tarifa staat bekend om zijn mooie stranden en is dé plaats in Zuid-Spanje om te surfen en andere watersporten te beoefenen. Wat meiden van mijn school hadden een huisje gehuurd in Tarifa en wij mochten mee. Met "wij" bedoel ik mijn Nederlandse vriendinnen, Camille, Anna, Emily en Julia, omdat ik voorheen niet met de meiden die het huis gehuurd hadden omging. Het zijn allemaal erg leuke meiden van verschillende nationaliteiten en ik vind het leuk om ook met hen in contact te zijn gekomen.
De heenreis duurde iets langer dan verwacht... 2 uur 's middags vertrokken we en 8 uur 's avonds kwamen we pas in het huisje aan, dit omdat het huis in the middle of nowhere lag en we het dus niet konden vinden. Maar het leuke weekend maakte de lange heenreis helemaal goed. Vanuit het huis hadden we een prachtig uitzicht op zee en terwijl het in Málaga regende, lagen wij op ons terras in bikini in de zon. Het prachtige strand was slechts 5 minuten lopen.

Ook heb ik gesurfd, daarvoor ga je uiteindelijk naar Tarifa! Met zijn allen hadden we gehoopt op een sexy surfboy als leraar, maar dit viel helaas tegen.. Alhoewel ze erg aardig waren, hadden ze het uiterlijk van een surfboy niet echt mee. Ook heb ik de conclusie kunnen trekken dat ik zelf ook geen surfbabe ben: zodra ik op mijn surfplank stond, viel ik er meteen weer af. Ook al heb ik alleen liggend en op mijn knieën gesurfd, ik vond het erg leuk om te doen. En de volgende keer gaat het me vast wel lukken om op die plank te blijven staan!

Op naar mijn een-na-laatste weekend! A.s. donderdag heb ik het schoolexamen om door te stromen naar niveau B2 en dit weekend heb ik het D.E.L.E examen, het officiële internationale examen voor niveau B1. Spannend!














  • 20 Mei 2013 - 19:18

    Willeke:

    Succes schat met je voorbereidingen op je examen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 26435

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: