Mijn laatste 2 maanden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu Mijn laatste 2 maanden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lieke Plas - WaarBenJij.nu

Mijn laatste 2 maanden

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 April 2013 | Spanje, Málaga

De eerste dag terug in Malaga na mijn vakantie was raar. Het was raar dat mijn vrienden er niet meer waren en er allemaal nieuwe studenten rond liepen, dat Lara niet meer mijn kamergenoot was en ik met een nieuw Duits meisje op de kamer zit, waar ik zo mijn bedenkingen over heb.. Ik moest hier eerst heel erg aan wennen, maar ik heb nu gelukkig weer helemaal mijn plek gevonden en het erg naar mijn zin.

Deze week heb ik erg veel dingen gedaan. Het was Semana Santa, een heilige week, wat hier heel groots gevierd wordt. Grote heiligen beelden worden door de straten gedragen door mensen in pakken. Dit is voor de Spanjaarden heel mooi en emotioneel, voor mij meer eng.

Op 27 maart heb ik samen met Anna van Damme 2 hockeywedstrijden gespeeld tegen Engeland. Het was een super mooie dag, het zonnetje scheen lekker. We hebben 1 wedstrijd dik verloren en de ander dik gewonnen. Het tweede Engelse team was namelijk een drama. Wat die meiden hier in Spanje deden en waarom zij op hockey zitten, vraag ik me nog steeds af. Zodra ze de bal 1 keer aanraakte gingen ze met zijn allen staan schreeuwen en springen, echt op zijn Engels. Nu kan ik er om lachen als ik er aan terug denk, maar op het hockeyveld was het toch wel aardig vervelend.

Het weekend van 29 maart was het dan eindelijk zo ver: het strand! Ik heb heerlijk in mijn bikini op het strand van de zon kunnen genieten. Het weer is heel erg wisselvallig en ik hoop snel dat er weer snel van zulk soort weekenden aan komen.

Ook heb ik deze week wat afgesproken met Fauve Smeets, zij heeft hier ook gestudeerd en was weer gezellig voor een paar dagen in Malaga. Nadat ik met Fauve lekker op het strand gelegen had, ging ik naar het stierengevecht in Malaga. De arena van Malaga zat bijna helemaal vol met enthausiaste en vooral fanatieke Spanjaarden. Ik was al eens naar een stierengevecht in Mijas geweest, maar dit was anders. Groter, gaver en specialer. De stierenvechters/toreros waren mooier gekleed, de stieren waren groter en er waren paarden. Het is toch iets dat je in leven mee moet maken, voordat het overal is afgeschaft. Het is heel erg bijzonder om te zien hoe de Spanjaarden uit hun dak gaan, boos kunnen worden of juist heel erg blij zijn. Ook om te zien wat voor een spektacel het is, wat voor grote show.

3 april ben ik met Fleur Heestermans naar Sevilla geweest. Dit was een geweldige dag. We hebben het ontzettend gezellig gehad en genoten van de stad. We hebben veel culturele dingen bezocht, zoals de Plaza de Torros, Torre del Oro, de Cathedral, de Metropol Parasol, het paleis Real Alcazar en zijn prachtige tuinen, het María Louisa stadspark en de plaza de España. Naast dit allemaal gezien te hebben, hadden we ook genoeg tijd om door de kleine gezellige straatjes van het centrum van Sevilla te lopen, te shoppen en lekker te eten en te drinken. We zijn van 's ochtends vroeg vertrokken en kwamen pas 's avonds laat weer thuis aan. De 3 uur durende terugreis was ook wel een hoogtepunt van de trip. We zaten in een super deluxe bus met gratis wifi, een radio, films, stopcontacten, gratis koekjes en water in heerlijk zachte stoelen!

School heb ik nu na een halfjaar wel gezien. De lessen gaan zo langzaam en worden steeds saaier. Nu ook het weer steeds lekkerder wordt is het moeilijk om me daar nog toe te zetten, maar helaas, ook school hoort bij dit heerlijke leventje, dus zal ik wel moeten. Nog even doorzetten en mijn Spaans verbeteren!

De laatste 2 maanden van mijn avontuur zijn ingegaan, langzaam ben ik al aan het aftellen en ik wil nog zo veel leuks doen!

  • 03 April 2013 - 23:02

    Menno:

    Heb je al een tijdje niet gehoord, maar wat heb je alweer fantastische dingen gezien en meegemaakt Liek! Deze ervaringen zullen je leven lang bijblijven.
    Ik hoop in deze laatste 2 maanden nog een keer langs te komen om wat van jouw ervaringen te delen en je weer even vast te houden. We zijn trots op je. Dikke kus schat!

  • 04 April 2013 - 08:31

    Tjitty Van Der Plas:

    Lieve Lieke,

    War weer een leuk verslag.Ik ben echt trots op je. Hier gebeurt weinig. Ben zoveel mogelijk in de tuin aan het werk, je wilt niet weten wat daar allemaal moet gebeuren. Vorig jaar heb ik weinig gedaan dat moet ik nu allemaal beetpakken(onkruid). Gister leunde ik tegen het vogelhuisje aan om onkruid te trekken en met paal met huisje en al viel ik in de tui,n ging goed, maar had me lelijk kunnen bezeren. Het zal wel lachwekkend geweest zijn om te zien maar er was gelukkig niemand die mij heeft gezien. Die paal was nl. helemaal verrot bij de grond. Toen moest ik hem in stukken zagen om hem in de container te kunnen doen. Alles is weer opgeruimd maar heb nu wel een een leeg plekje. Vullen we wel weer op. Heel veel liefs van oma van der Plas.

  • 04 April 2013 - 08:58

    Willeke:

    Hi Lieverd,

    Wat een leuk verslag weer! Ik begrijp dat je nog volop aan het genieten ben van dit mooie land! Gaaf! We zijn trots op je hoe je het daar allemaal regelt. Maaruu.. Vergeet je school niet he! Dikke kus, mama

  • 04 April 2013 - 17:57

    Anja:

    Hoi Lieke, leuk om te lezen dat je in Sevilla ben geweest, die staat nog op ons to do lijstje! Ik zou nog maar even van de laatste maandjes genieten en de Spaanse taal. Wanneer je straks terug bent in ons kikkerlanden ga je het nog missen!!!! Maar ik ken wel mensen die je weer met open armen zullen verwelkomen en je ook erg missen ;-) maak er nog wat leuks van....dat zijn tenslotte jouw kwaliteiten! Knuffel Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

9 maanden lang ga ik genieten van de Spaanse zon, strand, taal en cultuur in Málaga, mijn nieuwe thuis.

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 26465

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studiejaar in Málaga

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: